Dzisiaj jest: 11.12.2018, imieniny: Biny, Damazego, Waldemara

Ponowny wniosek o udostępnienie informacji publicznej i skarga

Dodano: 2 lata temu Czytane: 15120 Autor:

Po otrzymaniu w ubiegłym tygodniu odpowiedzi z Urzędu Gminy w Rymanowie na mój wniosek o udzielenie informacji publicznej konieczne było wniesienie skargi oraz kolejnego wniosku.

Ponowny wniosek  o udostępnienie informacji publicznej i skarga
4 lipca br. złożyłem w Urzędzie Gminy w Rymanowie wniosek o udzielenie informacji publicznej, w której oczekiwałem przekazania cyfrowego skanu rejestru umów cywilnoprawnych, które zawierał Urząd Gminy w Rymanowie w latach 2011 - 2016 (do 30 czerwca).

W otrzymanej odpowiedzi otrzymałem wydruk rejestru umów cywilnoprawnych zawartych przez Urząd Gminy w Rymanowie (za wnioskowany okres lecz bez roku 2016). Rejestr ten zawiera jedynie 139 pozycji, w większości umów z pracownikami Urzędu Gminy, którzy zajmowali się obsługą informatyczną wyborów (samorządowe, parlamentarne, prezydenckie, referendum).
Rejestr ten nie zawiera wszystkich pozycji, gdyż w internecie (np. na stronach Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnej Izby Obrachunkowej) widnieją oznaczenia umów cywilnoprawnych, które zawierał Urząd Gminy we wnioskowanym przeze mnie okresie czasu. Stąd też w dniu dzisiejszym złożyłem ponownie wniosek o udzielenie przez Urząd Gminy w Rymanowie rejestru WSZYSTKICH umów cywilnoprawnych zawartych w latach 2011-2016 (do 30.06.2016). Mam nadzieję, że tym razem otrzymam pełny rejestr i nie będę zmuszony podejmować kolejnych kroków, tym razem już kierując sprawę do instancji odwoławczych i sądowych.

Złożyłem także w dniu dzisiejszym skargę na bezczynność Burmistrza Gminy Rymanów w związku z podaniem niepełnego raportu umów cywilnoprawnych. Udzielenie informacji publicznej niepełnej lub wymijającej świadczy bowiem o bezczynności podmiotu zobowiązanego do udzielenia informacji publicznej. Powyższą sprawę mogę skierować także do Sądu Administracyjnego (z pominięciem Społecznego Kolegium Odwoławczego) zgodnie z Ustawą o udzieleniu informacji publicznej. Najbliższy czas pokaże, czy trzeba będzie podjąć takie kroki.

Również dzisiaj złożyłem wniosek do Burmistrza Gminy Rymanów o uzupełnienie brakujących danych w Biuletynie Informacji Publicznej prowadzonym przez Urząd Gminy w Rymanowie. Na stronie "BIP"-u brakuje bowiem wielu określonych Ustawą informacji lub są one nieaktualne.
Rzetelne prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej świadczy o jawności działań Urzędu Gminy, buduje zaufanie do osób sprawujących powierzony im obywatelski mandat. Mam nadzieję, że dzięki mojemu złożonemu wnioskowi nabiorą rzeczywistego wymiaru słowa zapisane w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Rymanów:
§ 7
Urząd działa w oparciu o zasady:
1) praworządności;
2) służebności wobec społeczności lokalnej;
3) racjonalnego gospodarowania mieniem gminnym;
4) ....

O dalszym biegu podniesionych spraw będę informował na bieżąco na portalu Rymanowiak.pl

 
Radny Rady Miejskiej w Rymanowie
Grzegorz Wołczański

Poniżej skan cyfowy złożonych pism:



Polecane
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.